Вибір професії - один з ключових моментів, які робить людина протягом життя, адже кожна сфера особлива та цікава. Сьогодні нам вдалося дізнатися, про посаду бортпровідниці, переваги та недоліки професії - про яку мріють багато дівчат.
Ексклюзивне, анонімне інтерв'ю, з Франківською бортпровідницею.
- Чому обрали професію бортпровідниці?
- З дитинства я любила літаки, в мене була їхня маленька колекція, різних моделей. В той час, коли мої подруги, бавилися ляльками, я бавилася літаками. Мабуть, підсвідомо я знала, що виберу саме цю професію для себе. Та з часом, захоплення пройшло, забулося. І коли я закінчила школу, вступила на факультет психології. Це ще одна сфера, яка мене цікавить. Після випуску в університеті, мені до рук попалася книга, зараз назву і автора не згадаю, але це було, щось мотивуюче. "Згадай, що ти любив, та про що мріяв в дитинстві, і запитай себе, чому ти не зміг виконати мрію свого життя сьогодні?". Чомусь, саме ці слова, змусили мене згадати про ту дитячу любов до неба та літаків.
- Що було далі, як почалося ваша кар'єра?
- А далі, я почала цікавитися, що потрібно, для того, щоб бути стюардесою. Оскільки в авіаційному я не навчалася.Та на щастя, щоб почати свій шлях до кар'єри стюардеси, досить мати будь-яку вищу освіту. Якось я відкрила анкету в інтернеті, там було багато запитань: місто проживання, зріст, вага, сімейний стан, вік, і потрібно було прикріпити резюме. Я надіслала анкету, і чекала відповідь. Пройшло зовсім трішки часу, мабуть тиждень, і мене запросили на співбесіду.
- Як проходила співбесіда?
- Співбесіда проходить таким чином, спочатку розмова з комісією, тоді я хвилювалась більше за все, адже питання були такими безглуздими, щоб побачити як людина поводитиме себе в нестандартних ситуаціях. Звичайно був тест з англійської, щоб перевірити рівень знань. Продажі на борту, моделювали різні ситуації. Вже після співбесіди, мене чекала медкомісія. Де перевіряють чи дозволяє стан здоров'я працювати, проблем в мене не виникло. Тому попереду потрібно було пройти навчання, після якого допускають до польотів.
- Скільки тривало навчання?
- Навчання тривало більше місяця. Вчили нас, без винятку всього. Стюардеса повинна знати технічну характеристику літака, як гасити пожежі, проводити евакуацію через двері, надвати першу медичну допомогу, вести переговори з терористами. Після навчання, виготовляють посвідчення бортпровідника, та індивідуально шиють форму для кожного.
- Яким був Ваш перший рейс?
- Мій перший рейс був до Києва, я тоді зовсім не хвилювалася, і все пройшло просто чудово. Наступний рейс був вже доволі тривалішим, летіли ми в Іспанію.
- Розкажіть, про умови праці - що входить у ваші обов'язки на роботі?
- Моїм обов'язком найважливішим, є стежити за своїм здоров'ям. Нас контролюють, раз на пів року я проходжу медогляд. Періодично ми здаємо знання на літака кожного типу - теоретичні, практичні плюс перевірка в рейсових умовах. Є всілякі інші дисципілни. Ретельно перевіряють працездатність провідників і тверезість для проведення рейсу. Для стюардеси важливі фізична силі і витримка. Адже графік роботи, дуже тяжкий. Часто потрібно прокидатися в ночі, спати дві години, тоді працювати, і знову спати. Сидимо ми в літаку, тільки тоді коли літак злітає чи сідає, для нашої безпеки.
- Який графік вашої роботи?
- Буває по-різному, та в місяць це близько 10-15 рейсів. Якщо рейс тривав довше 6 годин, тоді ми повинні відпочивати 12 годин. Графік може змінитися в будь-яку хвилину, тому це не дозволяє мені, будувати плани. Відпустка в нас 28 днів. Саме на період відпустки, я фарбую нігті в яскраві кольори веселки, тому що під час роботи, цього робити не можна.
- Скільки заробляє стюардеса?
- Є дуже багато факторів, які впливають на остаточну суму. Зарплата складається зі ставки, з нальоту, і з добових. Тому точну суму не називатиму, приблизно 15-20 тисяч гривень.
- Чому, коли літак приземляється пасажири аплодують?
- Це пережиток минулого, адже колись, коли люди приземлялися на "залізній пташці", і лишалися живі, це було, щось з розряду - чуда. Тому всі аплодували, дякуючи пілотам. Насправді пілоти, не чують оплесків, проте думаю їм приємно. Та на сьогодні, це вже відходить, і мало хто так робить.
- Що найбільше дратує в пасажирах?
- Найбільше дратує, те коли задають питання, на зразок: Чи не відкриються двері? Чому потрібно виключати телефон? і щось в стилі цього. Також дратує, коли пасажири поводять себе не зовсім по правилам, коли заборонено вставати, вони цього не дотримуються, та це звичайно не всі. І куди ж без п'яних пасажирів - цього найбільше не люблю.
- Чого бояться бортпровідники?
- Ну кожна людина має свої страхи, і бортпровідники теж люди. Особисто я, коли літаю боюся, що на борту людині стане не добре, а я не зможу допомогти.
- Як би ви діяли, якщо б літак почав падати?
- Згідно інструкції, проте таке уявляти не хочеться.
- Чому раніше можна було курити на борту і в деяких літаках попільнички досі присутні, а зараз заборонено?
- Раніше можна було курити, і в приміщеннях, та зараз цього робити не можна. Насправді це дуже небезпечно. Попільнички досі присутні, тому що, якщо раптом хтось незаконно запалить цигарку на борту, то з цим треба щось зробити, і щоб не викликати пожежу, необхідно викинути недопалок в попільничку.
- Чи зустрічали когось з знаменитостей під час польотів?
- Так, зустрічала. І поводять вони себе як звичайні прості люди.
- Чи відрізняється поведінка іноземних пасажирів від наших?
- Швидше так, менталітет зовсім інший, але це також напряму залежить від людини.
- Чи дозволено пасажирам заходити в кабіну пілотів?
- Ні, звичайно ні!
- Чи надходили вам непристойні пропозиції від пасажирів?
- Ні, в мене не було такого, та колеги розповідали, що бувало по різному. Бувало пропонували гроші за секс з стюардесою. Та як правило, це п'яні пасажири. На щастя, в моїй практиці, не було жодного подібного випадку.
- Чи правда, що їжу яка лишається після польоту, ви забираєте додому?
- Так, я повертаюся додому з повною валізою бутербродів - жартую. Ні, ми не забираємо цю їжу додому.
- Сімейне життя бортпровідниці - яке воно?
- Дуже тяжко, адже ти практично весь час на роботі, коли випадає вихідний хочеться відпочити. Часу на прогулянки і побачення мало. В мене ще немає чоловіка і дітей, та в моїх колег є, і вони успішно вміють поєднувати сім'ю з роботою.
- За що любите свою роботу? Та чи хотіли б змінити її?
- Я люблю свою роботу за те, що незалежно що відбувається на землі, на небі завжди світить сонце. Люблю за вигляд за вікном, там - магія, і кожного разу вона інша,неземна картина, космос, такого неба, світанку, заходу, як понад хмарами, нема ніде! Тому, міняти нічого не хочу, можливо тільки тоді, коли вік не буде відповідати вимогам.
"Не важливо, яка погода на землі, на небі завжди світить сонце" - інтерв'ю з бортпровідницею
Reviewed by Мар'яна
on
квітня 18, 2019
Rating:

Немає коментарів: